Ajna Dea

Egyik nap arra ébredtem, én vagyok Ajna Dea, és egy színdarab készül kibújni a klaviatúrámból . Ez a blog egyfajta werkblog, azaz bemutatja a mű születésének körülményeit. SEGÍTS NEKEM: Írd le, ami szívedet nyomja, írd le, hogy más is tudja! Te leírod, én megírom, jobb neked, és több nekem. Segíts, hogy segíthessek. Segíts, hogy megértsenek, és újra tiszteljenek! (ajnadea@hotmail.com)

Friss topikok

  • nomad: Azért van akit a neten is élvezet olvasni, de még ő sem mondott le a nyomtatott könyvről:) www.sze... (2012.02.09. 17:10) Könyvet írok a Való Világban

Címkék

Írói (v)álságtól a flow-ig

2012.01.15. 13:16 ajnadea

Amikor a riportersuli írott sajtós szakára jártam, így hívták az egyik iskolaújságot, amit összeraktunk, hogy Írói (v)álság. 

Azt hiszem, hogy most én valóban írói válságban vagyok. Hogy miért? 

Mert, - tökéletességre törekvő ember lévén - állandó elégedetlenséget érzek. Elégedetlen vagyok azzal, amit írok, ahogy írom. Pedig a Művész útja  című könyv szerzője is azt tanácsolja a művészpalántáknak (íróknak, költőknek, forgatókönyv-íróknak? stb.), hogy gyarapítsák a megírt sorok, oldalak, gondolatok számát. 

A mű milyenségének, minőségének a megítélése az olvasó dolga.

Ezzel a gondolattal megerősítve a lelkemet, kihasználva a 2012-es új év tiszta rezgéseit, és változást, megújhodást elősegítő energiáit újra munkához látok.

Jaj! Ez az.  "Munkához látok." Hisz' nekem az írás nem munka, hanem üdítő elfoglaltság. Néha flow-ba kerülök általa. 

Ezen azt értem, hogy a fejemben élénken pörög a mozi, és én tértől, időtől, fáradtságtól, éhségtől függetlenül, belső harmóniában önmagammal és a környezetemmel írok, és írok. Hallom a szereplőket, hús-vér emberként velem vannak, tisztán érzékelem őket, még talán azt is elmondhatom, hogy a belső monológjaikat hallom, és ezt írom ki belőlük, magamból (elmosódnak a határok), teszem nyilvánossá.

Ehhez kapcsolódik egy napi rituálém, egy gyakorlatom, -amit azért néha elbliccelek - ami oldja a kreatív írói blokkot. A gyakorlat neve a reggeli jegyzetelés.

Imádok kézzel írni. Vettem magamnak a papírboltban vékonyan fogó színes filctollakat, (gyönyörű így a kézírásom)
:-))) nagy alakú füzeteket, és amikor időm engedi három oldalt telefirkálok azokkal a néha kis-stílű, néha negatív, esetleg titkos gondolatokkal, amelyek éppen akkor a fejemben laknak. 

Két szabályt kell betartanom ezzel a feladattal kapcsolatban. Ezeket a sorokat nem mutathatom meg senkinek, nem olvashatom vissza, csupán az a dolgom vele, hogy "kidobáljam papírra a fejemből".  E gyakorlat során éltem meg először a flow-t. Róttam a sorokat, és egyszer csak a semmiből jött a katt, vagy a snitt (teljesen mindegy, hogy írom, mert az a jellegzetes, semmi mással össze nem keverhető érzés a lényeg) és a semmitmondó gondolatokat felváltották a szép, irodalmi, kritikus énemnek is tetsző sorok. 

Most ezen elmélkedve, és megerősödve újult erővel folytatom kedves időtöltésemet (nem a munkát), és írni fogok. Viszlát. Később találkozunk. Majd jelentkezem. Vár a flow, várnak a NőVérfürdő szereplői. :-)))

Szólj hozzá!

Címkék: flow

A bejegyzés trackback címe:

https://ajnadea.blog.hu/api/trackback/id/tr233548745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása