Ajna Dea

Egyik nap arra ébredtem, én vagyok Ajna Dea, és egy színdarab készül kibújni a klaviatúrámból . Ez a blog egyfajta werkblog, azaz bemutatja a mű születésének körülményeit. SEGÍTS NEKEM: Írd le, ami szívedet nyomja, írd le, hogy más is tudja! Te leírod, én megírom, jobb neked, és több nekem. Segíts, hogy segíthessek. Segíts, hogy megértsenek, és újra tiszteljenek! (ajnadea@hotmail.com)

Friss topikok

  • nomad: Azért van akit a neten is élvezet olvasni, de még ő sem mondott le a nyomtatott könyvről:) www.sze... (2012.02.09. 17:10) Könyvet írok a Való Világban

Címkék

Így készül... a NőVérfürdő

2011.11.15. 16:48 ajnadea

A színmű vázát a nővérek pörgő, sokszor bántó párbeszéde adja majd, mint például ebben a részben: 

"Juli: - Hát erről beszéltem. Neked van terv a fejedben?

Judit: - Hú, de nagyra vagy az okosságoddal. Eddig csak bőgni láttunk a fizetésnapokon. Most meg odavagy a pozitivitásoddal. Attól, hogy elolvastál egy-két könyvet, amit Julitól, ettől a kívülállótól, egyenesen felbujtótól kaptál, még nem tudsz több kenyeret venni. Ugyanúgy felkopik az állad, mint nekem. Én megtanultam a leckét. A spórolás az egyetlen megoldás az életemre. Egyedül élek. És, higgyétek el jobb így nekem, férj, és a gyerekeim nélkül. Múltkor is vettem egy kis tálcányi csirke szárnyat. A hegyéből főztem húslevest, a duplacsontos részéből isteni pörköltet, a combocskákat pedig megsütöttem fokhagymásan. Egy hétig ezt ettem.

Kriszti: - Gratulálok (gúnyosan). Veled nem is érdemes beszélni a változásról, a kitörési lehetőségekről, a tanulásról, sztrájkról meg pláne nem. Neked jó ez a langyos, sőt a hideg posvány is."

A fent idézett rész szinte szó szerint hangzott el a való életben. 

A három szereplő egyike Juli, a negyvenes évei elején járó ambiciózus diplomás ápoló, aki új dolgozóként csöppen bele az aktív sebészeti osztály munkájába.
Juditot két év választja el a nyugdíjazásától.
Kriszti, aki éppen most mászott ki mély önutálatából és az önsajnálatából. Hallgat Julira, próbálja másolni pozitivitását. 

Célom, hogy a párbeszédeken keresztül be tudjam mutatni a karaktereket, a belső félelmeket, az érzelmeket, a nővérek gondolkodásmódját. 

Éppen ezért indítottam egy másik blogot, (www.novervagyok.blog.hu),  ahol aktív eszme-cserét szeretnék elindítani a nővéri létről, mert itt valóban igaz a mondás, a Lét a tét!  

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ajnadea.blog.hu/api/trackback/id/tr823385226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása